Strict Standards: Non-static method tpl::load() should not be called statically in /home/drmoldo/public_html/inc/main.php on line 3

Strict Standards: Non-static method tpl::load() should not be called statically in /home/drmoldo/public_html/inc/main.php on line 5

Strict Standards: Non-static method tpl::load() should not be called statically in /home/drmoldo/public_html/inc/main.php on line 132

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/drmoldo/public_html/inc/main.php on line 135

Strict Standards: Non-static method tpl::load() should not be called statically in /home/drmoldo/public_html/inc/main.php on line 458
Ce trebuie sa fac daca am o respiratie urat mirositoare? - Blog - Medic stomatolog din Baia Mare
telefon +4 0757 051170
facebook facebook
MEDICINA DIN PASIUNE Abonamente stomatologice anuale. Servicii stomatologice gratuite timp de un an.

info
Stomatologie » Blog » Ce trebuie sa fac daca am o respiratie urat mirositoare?

Ce trebuie sa fac daca am o respiratie urat mirositoare?

respiratie-1.png

RespiraÅ£ia urata poate fi neplăcuta ÅŸi deranjanta. MulÅ£i dintre noi nu pot să realizeze că avem o respiraÅ£ie rea, dar fiecare o are, din când în când, mai ales dimineaÅ£a.

Există diferite motive care pot cauza respiraÅ£ia rea, dar la oamenii sănătoÅŸi, motivul major este dat de depozitele microbiene de pe limba, în special în partea din spate a limbii. Unele studii au arătat că pur ÅŸi simplu periajul limbii a redus respiraÅ£ia rea cu mai mult de 70 la sută.

Ce  poate determina o respiratie urat mirositoare?

Dimineata – noaptea se opreÅŸte fluxul de salivă în timpul somnului ÅŸi se reduce actiunea de curăţare, astfel bacteriile cresc, determinând respiraÅ£ie urat mirositoare.

Anumite alimente - usturoi, ceapă, etc alimentele care conÅ£in mirosuri-cauzatoare de compuÅŸi intra în fluxul de sânge; acestea sunt transferate în plămâni, apoi sunt expirate;

Slaba igienă orală – particulele de mancare rămase în gura provoaca înmulÅ£irea bacteriilor;

Boala Periodontal (gingii) - Coloniile de bacterii ÅŸi rămăşiÅ£e alimentare cu reÅŸedinÅ£a în inflamaÅ£ia gingiilor;

Carii dentare ÅŸi aparate dentare montate necorespunzator.

Gura uscata - poate fi cauzata de anumite medicamente, problemele glandei salivare, sau respiraţia continua pe gură;

Produse din tutun - usuca gura, cauzând respiraÅ£ie urat mirositoare;

Deshidratarea, foamea - lichidele şi mestecatul alimentelor creşte fluxul de salivă şi astfel se spala bacteriile;

Anumite condiţii medicale şi boli - Diabetul, probleme de ficat şi rinichi, infectia cronica a sinusurilor, bronşită, pneumonie etc.

Păstrand o înregistrare a ceea ce mancam ne poate ajuta la identificarea cauzelor respiraÅ£iei rea.  De asemenea, revizuiÅ£i-va medicaÅ£ia, sau consultati medicul stomatolog.

Ce pot face pentru a preveni o  proastă respiraÅ£ie?

Bune practici de igiena orala - Periaza de cel puÅ£in două ori pe zi cu o periuta de dinÅ£i ÅŸi o pasta de dinÅ£i recomandata de medicul dentist. Foloseste ata dentara zilnic pentru a elimina depunerile alimentare între dinÅ£i ÅŸi sub linia gingiei. ÎnlocuiÅ£i periuÅ£a de dinÅ£i o dată la 2-3 luni. Dacă purtati proteze sau aparate mobile, curatati-le cu rigurozitate ÅŸi inainte sa le puneti înapoi în gură.

VedeÅ£i-vă medicul dentist regulat – faceti control ÅŸi  detartraj de cel puÅ£in două ori pe an. Dacă aveÅ£i sau aÅ£i avut o boală periodontală, medicul dentist va recomanda mai multe vizite.

Incetati sa fumati / sau  sa mestecati tutun - Intrebati-vă medicului stomatolog ce va recomanda pentru a ajuta la stoparea obiceiului.

Beti apă în mod frecvent - Apa va ajuta să vă păstrati gura umeda ÅŸi spala bacteriile.

Folositi apa de gura - Unele dintre produse doar ofera o soluÅ£ie temporară pentru a masca mirosul neplacut. Intrebati-vă medicului stomatolog despre apa de gura antiseptica, care nu numai că diminuează respiraÅ£ia rea, dar omoara si germenii care cauzează problema. În cele mai multe cazuri, medicul dentist poate trata cauza respiraÅ£iei urat mirositoare. Dacă s-a stabilit că gura este sănătoasa, dar respiraÅ£ia proasta inca persistă, dentistul vă poate trimite la medicul dumneavoastra pentru a determina cauza de miros si a va indica un plan de tratament adecvat.

« Inapoi la blog